MorphoTrust® names Confirm go-to-market partner for the commercial ID and identity authentication sector

MorphoTrust® Biometric and Document Authentication Technology to be Integrated by Confirm

Institutions Financières Identité Civile Identité et Sécurité, Amérique du Nord

MorphoTrust USA and Confirm Inc. announced an expanded relationship in the commercial identity and authentication sector to offer scalable identity solutions to the commercial and consumer marketplace at an accelerated pace.

Under their latest agreement, MorphoTrust named Confirm as a go-to-market partner in the commercial ID and identity authentication sector. Confirm will integrate certain MorphoTrust biometric and document authentication technology with its own cloud-based document and identity authentication technologies to enable commercial businesses to authenticate physical IDs including driver's licenses, state identification cards and passports.

There are a wide variety of applications for the commercial sector to use technology that requires authenticating government issued IDs. This type of authentication is critical for any type of high-trust transaction. With MorphoTrust's best-in-class technology a key component of our engine, we bring a great deal of trusted value to the commercial market.

Bob Geiman, Confirm Founder and CEO

MorphoTrust's licensed suite of solutions offers a variety of authenticating technologies such as enhanced security feature (ESF), deep pattern matching (DPM) and 1:1 facial recognition, while Confirm offers further ID verification technologies that are cost-effective, nimble and allow for multi-factor authentication. Confirm's developer-friendly solution globally authenticates government-issued documents in a matter of seconds by employing advanced image capture, machine learning and computer vision techniques. The integrated solution requires no subjective manual review and was purpose-built to protect the privacy of personally identifiable information.

"We are excited by our newly expanded partnership with Confirm," said MorphoTrust CEO and Confirm Advisory Board member Bob Eckel. "Their strategic approach and deep understanding of the commercial market make Confirm well-positioned to enable new ID authentication use cases for the commercial marketplace that will resonate with consumers."

These technologies can be embedded into customer-facing applications using the combined SDKs and APIs offered by Confirm. Their flexibility allows for the integration of additional, third-party APIs when greater authentication capabilities are required for higher-trust and higher-risk transactions, making these solutions easily customizable for business needs and use cases across a wide range of industries.

OT-Morpho devient IDEMIA, le leader des identités de confiance dans un monde de plus en plus digital, et a l’ambition de donner aux citoyens comme aux consommateurs, la possibilité d’interagir, de payer, de se connecter, de voyager et de voter en tirant profit d’un environnement désormais connecté.
Sécuriser notre identité est devenu essentiel dans le monde dans lequel nous vivons. En nous engageant pour l’Identité Augmentée, nous réinventons notre manière de penser, de produire, d’utiliser et de protéger cet atout, que ce soit pour les individus ou pour les objets. Nous assurons la confiance et le respect de la vie privée en garantissant que l’ensemble des transactions soient sécurisées, authentifiées et vérifiables pour des clients internationaux des secteurs financiers, des télécommunications, de l’identité, de la sécurité et de l’Internet des Objets.

Avec près de 3 milliards d’euros de chiffres d’affaires, IDEMIA est le résultat de la fusion entre OT (Oberthur Technologies) et Safran Identity & Security (Morpho). Cette nouvelle entreprise compte 14 000 employés de plus de 80 nationalités et sert des clients dans plus de 180 pays.

Votre contact presse.